05 Nisan 2006

"SABIKA KAYDI" REZALETİNE BU KEZ "ÖZGÜR KOCAELİ" GAZETESİ YAZARI RUŞEN HAKKI SES VERDİ!
GÜNCE / Ruşen HAKKI
Bu Ülkede Yazar Olmak...
Kütüphaneler Haftası, ilimizdeki kütüphanelerde düzenlenen etkinliklerle kutlandı. Yazarlarla öğrencilerin buluşup söyleşmesi, çocukların imzalı kitap edinmesi, etkinliklerin daha canlı geçmesini sağladı. Bu arada hemen belirteyim, Kocaeli'de yaşayan yazarlar olarak hiçbir yetkiliden kutlamalar için çağrı almadık. Bir bakıma iyi de oldu... Sanırım üç yıl önceydi. Kütüphaneler Haftası nedeniyle Değirmendere Belediyesi'nden çağrı almıştım. Belediyenin beldeye kazandırdığı güzelim kütüphanede kitapseverlerle söyleşecek, şiirler okuyacak, sonra da kitaplarımı imzalayacaktım. Etkinliğe iki gün kala belediyeden telefon ettiler, "Polis, sabıka kaydı ile ikametgâh kâğıdı istiyor” dediler. Şaşırıp kaldım!.. Kırk yıldır İzmit'teyim, herkesin tanıdığı bir kişiyim, alt tarafı, kitap üstüne konuşacak, bir iki kitap imzalayacağım, o kadar... Kızdım elbette. Sonra kızmanın çözüm olmadığını düşünüp Emniyet Müdürümüz Sayın Ercüment Özbeyli'yi aradım telefonla, durumu anlattım... "Siz Değirmendere'ye gidip etkinliğe katılın, hiçbir sorun çıkmayacak” dedi. Teşekkür ettim. Gerçekten de polisin bir engeliyle karşılaşmadım...

Benim üç yıl önce başıma gelen, birkaç gün önce çocuk kitapları da yazan mizahçı Cihan Demirci ile çocuk kitapları yazarı ve öğretmen Aydoğan Yavaşlı'nın başına gelmiş.... Karadeniz Ereğli'nin tek kitabevi olan Ezgi Kitabevi iki yazarı, beş günlük etkinlik için Ereğli'ye davet etmiş. Yazarlar, Kütüphaneler Haftası nedeniyle ilköğretim okullarında öğrencilerle söyleşecek ve kitaplarını imzalayacaklar. Ama, İlçe Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar, yazarlardan sabıka kayıtlarını istemiş... Cihan Demirci, 15 yılda 650 okula gittiğini ve ilk kez böyle onur kırıcı bir tavırla karşılaştığını belirtirken, İlçe Milli Eğitim Müdürü Akpınar ise şöyle konuşmuş: "Bu arkadaşlarımız bazı okullara müracaatta bulunmuş. Biz de demişiz ki, kaymakamlıktan olur alabilmek için ilgili kişilerin kimlik bilgileri ve iyi hal kâğıtlarına ihtiyacımız var. Tanımıyoruz ki bu insanları ! Yazar diyorlar ama Türkiye'de herkes yazar...” Evet, Türkiye'de herkes yazar ama, Cihan Demirci ile Aydoğan Yavaşlı, edebiyata ilgi duyan herkesin tanıdığı yazarlar. Milli Eğitim Müdürü Akpınar tanımasa da!..
(http://www.ozgurkocaeli.com.tr 4/4/2006 Özgür Kocaeli Gazetesi/Ruşen Hakkı)

Hiç yorum yok: