02 Nisan 2008

DAMDAKİ MİZAHÇI
CİHAN DEMİRCİ
MEF OKULLARINDAYDI...
MEF Okullarında bu yıl 5. kez düzenlenen "Kitap Fuarı ve Söyleşi Günleri"ne katıldım ve öğrenci arkadaşlara bir slayt gösterisiyle Mizah dergiciliği tarihimizi anlatmaya çalıştım...
Cihan Demirci MEF okullarındaki söyleşi sırasında...

Sevgili DAMDAKİ MİZAHÇI dostları... Şu aralar etkinliklerin yoğunlaşmaya başladığı bir döneme girildi. 31 Mart Pazartesi günü, bu anlamdaki bir maratona, Ortaköy Dereboyunda bulunan MEF Okullarında başladım. Geçen yıl da katıldığım Kitap Fuarı kapsamında bir söyleşi gerçekleştirdim. Böylece bu okula 3. kez gitmiş oldum. MEF Okullarının benim için en önemli özelliği bu okulda sevgili karikatürcü arkadaşım Musa Gümüş, 7 yıldır karikatür dersi veriyor olması. Zaten beni okula gittiğimde de sevgili Musa karşıladı. Onun bulunduğu ve karikatür dersi verdiği bir okula gitmek benim için keyif oluyor doğrusu ama MEF okulları bu bir hafta süren fuarda şöyle bir hata yapıyor. Söyleşiler için ayrılan 40 dakikalık bir ders süresi yeterli gelmiyor. Zira bu süre zaten kısayken, bir de mutlaka gecikmeli başlandığı için size 25 dakika filan gibi bir zaman kalıyor. Bu kadar kısa bir sürede de öğrenci arkadaşlarla pek fazla bir şey paylaşamıyorsunuz. Okulun etkinlik sayısını biraz azaltıp süreleri çoğaltması gerekiyor.

Cihan Demirci slayt sunumu sırasında...

Bu yıl bana kalan 25 dakikalık süreyi Mizah Dergiciliğimiz Tarihinden belli kesitler içeren bir slayt gösterisine ayırdım... 1869'da ilk mizah dergisi Diyojen'in çıkışından bugüne dergilerden ve çizerlerden örneklerin yer aldığı bu sunumla zaten kısa olan zamanı bitirdik ve sonrasında sevgili Musa Gümüş'le biraz sohbet imkanı bulduk... Böylece benim için epeyce yoğun geçecek bir haftanın startını vermiş oldum...

Cihan Demirci ve MEF Okullarında 7 yıldır karikatür dersi veren karikatürcü Musa Gümüş söyleşi sonrasında görülüyor...

Hiç yorum yok: