05 Aralık 2007

"DAMDAKİ MİZAHÇI"
CİHAN DEMİRCİ
ST. JOSEPH LİSESİNDEYDİ

1870'den beri Moda'da var olan Fransız Lisesi, St. Joseph'in düzenlediği "BASIN HAFTASI"nda, 10. sınıf öğrencilerine mizah dergiciliğimiz tarihini bir slayt sunumuyla anlattım.
4 Aralık 2007 Salı günü, öğlen saatlerinde, bugüne dek en rahat gittiğim okul etkinliği gerçekleşti...Çünkü evden çıktıktan bir kaç dakika sonra Moda'daki St.Joseph lisesinde aldım soluğu... Bu güzel okula en son berbat bir seçimde oy kullanmak için gitmiştim... Hani şu Temmuz'da olan ve bedeli önümüzdeki dönemde çok daha ağır olacak şu son seçim!.. St.Joseph lisesinin 3-7 Aralık tarihleri arasında gerçekleştirdiği "BASIN HAFTASI"nda, 10. sınıf öğrencilerine, 2 ayrı derste, 2 ayrı slayt sunumu gerçekleştirdim... Türkiye'de mizah dergiciliğinin tarihini slaytlarla anlatırken, 40 dakikaya sığan mizahi bir yolculuğa çıkardım öğrenci arkadaşları... İngilizce öğretmeni Tangül Gücenmez Kural'ın, iki ayrı 10. sınıf öğrencilerini aldığı bu söyleşide, okulun kütüphane sorumlusu Christele Joly de, tüm misafirverliğiyle bana okulun kütüphanesini gezdirdi. Kütüphane için alınmış kitaplarımı imzaladım bu arada... St. Joseph'in bahçesinden çıkarken tabeledaki "1870" yılı daha da anlamlı geldi bana... Çünkü az önce öğrencilere anlattığım mizah dergicliği tarihi de nerdeyse aynı dönemde başlıyordu... İlk mizah gazetesi DİYOJEN'in 23 Aralık 1869'da çıktığını biliyoruz ama pek çok kaynakta çıkış için 1870 de yazar. Ne de olsa yıl sonuna gelmiştir bu çıkış... Diyeceğim şu ki, mizah dergiciliğimizin 138 yılı bulan tarihiyle yaşıt kaç okul vardır bu ülkede bilmiyorum ama ben öyle bir okulda söyleşi yapmaktan ötürü mtlu ayrıldım okulun bahçesinden... Üstelik burnumun dibinde olan bu okula, okullara etkinlikler için gitmeye başlayışımın 14. yılında ilk kez gitmek kısmet oldu...

İki ayrı sınıfa aynı sunumu birer ders saati içersinde yapacağım için, hiperaktif bir sunumla karşılarındayım öğrenci arkadaşların...
Okulun kütüphane sorumlusu Christele Joly ile, okuldan ayrılmadan kitaplarımdan bazılarını tanıtan panonun önünde... 10. sınıftan öğrenci arkadaşlar, karşılarındaki "Damdaki Mizahçı" ile, belki de ilk kez duydukları dergi isimleri, çizer isimleri ile mizah tarihinde hızlı bir yolculuk içindeler... İşte karşımda ilk grup, 10. sınıftan St.Joseph'li arkadaşlar...
Teodor Kasap'la başlayan bir mizah dergisi serüveni... Damdaki Mizahçı, anlatıyor, öğrenci arkadaşlar sessizce dinliyor...
Sadece Mizah tarihiyle sınırlı kalmıyorum ve ilerde Fransa'ya gidecek arkadaşlar için "Türkçe" uyarılarda bulunuyorum. Paris'te geçirdiğim dönemden kalan tecrübelerime dayanarak onlara bir kaç Fransız usülü anekdotta aktarıyorum bu dar zamanda...

Hiç yorum yok: