19 Temmuz 2007

Damdaki Mizahçı soruyor:
EVREN'DE Mİ YALNIZIZ
YOKSA EVREN'LE Mİ
YALNIZIZ?..

Zaman zaman kimi gazetelerde, dergilerde ya da belgesellerde karşımıza çıkan bir sorudur bu: "EVREN'DE YALNIZ MIYIZ?.." Uzun zaman önceydi, gene böyle dam üstünde olduğum bir gece gökyüzüne bakmıştım Marmaris Armutalan mevkiinde... Öylece bakakalmıştım bir süre... Çünkü bir kez daha anlamıştım ki biz Türkler, EVREN'DE DEĞİL AMA EVREN'LE YALNIZDIK 12 EYLÜL 1980'DEN BERİ... O zamanlar 17'sinden 18'sine adım atan bir gençtim ben. Güzel Sanatlar Akademisine girmek üzere olduğum günlerdi ve bir Cuma günüydü hiç unutmam... Mübarek bir gün yani, zaten o yüzden pek mübarek bir "DARBE" oldu ya bu ülkeye!.. 12 Eylül Cuma sabahı evimizden çıkamayınca anladık ki darbe olmuştu ülkede... O darbenin babası olan ve yıllardır Marmaris'te gününü gün eden Kenan Evren, sonunda 90 yaşına basmış efendim...

BAKIN 19 TEMMUZ 2007 PERŞEMBE GÜNKÜ HÜRRİYET GAZETESİNDE YUKARDA GÖRDÜĞÜNÜZ RAKI KADEHLİ EVREN'LE İLGİLİ HABER NASIL VERİLMİŞ, OKUYALIM:

7’nci Cumhurbaşkanı Kenan Evren, 90 yaşına girdi. Yakınları ve dostları, Evren için Marmaris Turban Tatil Köyü’nün restoranında parti düzenledi. Evren kendisi için hazırlanmış çikolatalı ve portakallı pastayı keserken, havai fişekler patlamaya, yaklaşık 500 metre uzaklıktaki Mares Otel’in çatısında da laserle yazılan ’Evrenin Evren’i nice mutlu senelere’ yazısı dönmeye başladı. Yıllardır alkol kullanmadığını belirten Evren, kendisi için Marmaris’te hazırlanan doğum günü kutlaması sırasında rakı içip, balık yedi. Uzun değil, mutlu ve sağlıklı yaşamanın önemli olduğunu vurgulayan Evren, "Babam 86, annem de 99 yaşında öldü. Uzun ömür genlerimizde var demek ki. Allah bilir ama, ben 100’ü bulurum" dedi...

Bu haberi okuyunca içim 27 yıl sonra bir kez daha cızladı. 45 yıla yaklaşan ömrümün kaydığı 27 yıl öncesine gittim... Yani şu tesadüfe bakın ki, ömrümün tam yarısına... Bu ömürle birlikte, koskoca bir ülkede ömrü milyonlarca yıldız gibi gökten kayan insanlarımızı düşündüm... Hayatlarımızı karartmaktan başka hiçbir halta yaramayan bir paşa, 90. yaş günü partisiyle 90'dan çakmıştı gene bize... Ne de olsa uzun ömür, onun genlerinde vardı... Çünkü pek çok insanın ömrünü kısaltmış, genlerden çok kısalttığı o ömürlerden almıştı uzayan ömrünü... Onu pek sevenler, çok yakın dostları, netekim Ali Şen gibiler gene yanındaydılar her zaman ki gibi... Havai fişekler patlıyordu onun şefefine, lazerle "EVRENİN EVRENİ NİCE MUTLU SENELERE" yazıyordu en yalakasından birileri... Adam gibi bir ülkede olsa, hala içerde olması gereken biri 90'dan sarsıyordu gene hayat ağlarımızı... O hayat ağları ki, sayesinde delik deşik olmuştu aradan geçen 27 çileli yılda... "Kurtarıcı" pozlarıyla gelip, canım bir ülkenin ülkenin geleceğini karartarak, bugünkü iğrenç tablonun ortaya çıkmasına neden olan biri, yasaları adam gibi işleyen bir ülkede en ağır şekilde yargılanıp gereken cezayı çoktan yaşamış olurdu... Oysa o hala kahraman gibi, yaş günü kutlayabiliyordu en pişkin haliyle... Dam üstünden bağırmak geliyordu içimden... Çığlığımı duyurmak istiyordum kayan yıldızlara: "Yazıklar olsun bu ülkeye" diyerek... Yazıklar olsun onca insanca emeğe...

Evet sevgili dostlar, uzun yıllar önce, 80'li yılların sonlarında, Marmaris'te Armutalan mevkiindeki Lidya Otelin önünde gökyüzüne baktığımda şu notu düşmüştüm not defterime: "BİZ TÜRKLER EVRENDE DEĞİL BELKİ AMA EVREN'LE YALNIZIZ BU EVRENDE!.."

Bu notu yıllar sonra buldum ve bize 90'dan çakan bu şahsın doğum günü haberini okuyunca, sizlerle paylaşmak istedim dam üstünde...Türkiye sonuçları çok acı olabilecek karanlık bir seçime gidiyor... AKP iktidarının aynen devam etmesi halinde, belki de 100'den fazla yaşayabilir paşamız... Ne de olsa en çok ona yarar, onun yarattığı bu yamuk İslamcı düzen!.. Ve burası sonuçta, daha da kişiliksiz ve daha da sıradan bir Ortadoğu ülkesi olur, onun da müthiş matkap darbeli katkılarıyla... Bilin ki, yüzü olmayanlar her zaman yüzü rahat aşar, yüz olmadan ölseler bile... Biz de bulunduğumuz dam üstünde sayesinde giden ömrümüz ve ömrünüz için kaldıralım rakı kadehlerimizi o halde... Günün birinde, hep birilerine değil, gün gelsin de hepimize "Yarasın" diyerek...

Hiç yorum yok: