24 Mayıs 2007

MEDYAMIZ
"RTE GARANTİLİ FIKRALAR"I
GÖRMEZDEN GELİYOR!
Başbakan RTE ülkede öylesine bir korku ve baskı ortamı yarattı ki, epeyce zorluktan sonra yayınlatabildiğim "RTE GARANTİLİ FIKRALAR" adlı politik fıkra kitabım bu korku ve baskı ortamından payını bir güzel aldı!.. Oysa ülkemizde ilk kez evet ilk kez Başbakan RTE ve bakanlarla ilgili bir fıkra kitabı yayınlanıyordu ve en azından bu yüzden bile haber değeri taşıyan bir kitaptı bu...İlk bir hafta içinde gene sağolsun;başta Deniz Som olmak üzere; Melih Aşık ve Şakir Süter gibi gazeteci dostların dışında kitaptan henüz bahseden olmadı koca medyada... Ha sahi bir de Zülfü Livaneli... Kitap tam da kendisine yollandığı günlerde Vatan'daki köşesinde "Politik Fıkra dönemi sona mı erdi?" diye yazı yazarak beni şok eden Zülfü beye ve gazetedeki arkadaşlarına yolladığım mail sayesinde o dönemin bitmediğini anlayan Sn.Livaneli Salı günkü yazısında bu kitap için bana teşekkür etti...

Körleşmiş bir ülke!
Ancak kitap medyadaki ezici bir çoğunlukla görmezden, duymazdan, konuşulmazdan gelinmeye devam durumunda... "Canım kitap daha yeni çıktı" diyebilirsiniz, ama bunca yılın deneyimi bana bunları söyletiyor... Bu işi bir onur meselesi yaptım... Çünkü bu ülkenin bu duyarsız, bu körleşmiş, bu ruhsuz halinden artık çok sıkıldım, bıktım, usandım... Bakın sevgili dostlar; mizahı hayatımızdan bu kadar çıkardığımız, bu kadar dışladığımız için bugün bu denli vahşi bir toplum haline geldik ama hala bu durumu görmüyoruz ve mizahın muhalefetini dışlamaya devam ediyoruz... Ortalık insan kılığında hoşgörü yoksunu yaratık kaynıyor, linçsever, gerici, yobaz insanlar haline geldik... Diktatörlük altında yaşıyoruz, ezildikçe eziliyoruz, gıkımız çıkmıyor... Piknik kıvamında mitinglerle bu işler düzelmeyecek sevgili dostlar...Çok daha fazlasının yapılması gerekiyor... Anımsayın, Ecevit'in son başbakanlığında sinirlenen soluğu başbakanlığın önünde alıyordu, oysa şimdi soluğu Anıtkabir'de alıyoruz, BU İŞTE BİR TERSLİK YOK MU, NE DERSİNİZ?.. (Bu ülke de herşeyin tersten işlediğini yıllardır söyleyen 'Damdaki Mizahçı' bunu sorunca sadece komik olur!!!)

Hiç yorum yok: