12 Ekim 2006

Yazarlarımızın ve
yazar örgütlerimizin
DUYARSIZLIĞI!
Geçtiğimiz günlerde Cumhuriyet kültür sayfasında yazdığım “Yazarın-çizeri hali evlere şenlik” başlıklı yazıyı bu bloga da kısaltılmamış, uzun haliyle koymuştum. Yazıda yazar-çizerlerin şenlik ve festivallerdeki mağduriyeti anlatılıyor, belediyelere, yazarlara ve yazar örgütlerine sesleniliyordu. Sadece yazıları yayınlamakla yetinmedim yazarlarımıza, yazar örgütlerine, kültür-sanat servislerinin yöneticilerine de ayrıca mail attım ama birkaç yazar ve şair dostun dışında ne bir “SES” ne bir “NEFES” bulamadım!..
Bu yüzden; Arife Kalender’e, Suna Aras’a, Ferda Akıncı’ya, Seyhan Erözçelik’e, duyarlı tavırları ve içten yanıtları için çok teşekkür ediyorum. Oysa çok daha başka konularda yazıp-çizdiğinde “DAMDAKİ MİZAHÇI” sizlerden bir sürü mail alıyor, ses duyuyor. Bir kez daha dersimi aldım ki, yazarlarımızın da tıpkı çizerlerimiz gibi kendi sorunlarıyla zerre kadar ilgileri yok, belediyelere laf etmekten ürkenler gene çoğunlukta sanırım. O zaman şikayet etmeyelim, sömürülmeye devam!.. Yazar örgütleri de anladığım kadar pek fırsat bulamadılar bu yazıyı okumaya!.. Eh ne de olsa Suriye senin, Şam benim dolaşıp duruyor dostlarımız… Sevgili dostlar bir kez daha soruyorum; yazarlar ve örgütleri bu halde olduktan sonra, okura-izleyiciye kızmaya hiç hakkımız var mı?..

Hiç yorum yok: