26 Ekim 2006

"Damdaki Mizahçı" Cihan Demirci
25. Tüyap Kitap Fuar'ında
yeni kitabıyla karşınızda:

“TÜRK’ÜN TÜRK’TEN BAŞKA

DÜŞMANI YOKTUR”

Sizlere daha önce de bahsettiğim gibi “TÜRK’ÜN TÜRK’TEN BAŞKA DÜŞMANI YOKTUR” (DAMDAKİ MİZAHÇI-2) adlı deneme kitabım, her fuarda olduğu gibi gene ucu ucuna fuarda çıkacak ve ilk kez kitap fuarında okurla buluşacak. Bu satırların yazıldığı anda kitap henüz benim de elime geçmedi işin gerçeği. Sahi bazen, kitaplarımın benden önce okurun eline geçtiği de oluyor!.. Bu da işin bir başka güzel yanı!..

İlk kez Tüyap'ta okur karşısına çıkacak yeni kitabımın kapağı...

Adındaki ironiden de anlaşılacağı üzere “TÜRK’ÜN TÜRK’TEN BAŞKA DÜŞMANI YOKTUR” adlı yeni kitabımda; “Türklük” hallerimiz üzerine yazdığım “Damdaki Mizahçı” üsluplu yazılarım yer alıyor. Bu yazılardan bazıları geçmişte gazete ve dergilerde yayınlandı ama çoğu ilk kez bu kitapta yayınlanıyor. Dünya üzerinde, bizim kadar kendi kendine zarar veren, kendi kendini baltalayan, kendi kendini yiyip bitiren, bu yüzden de aslında herhangi bir düşmana ya da dış güce ihtiyacı olmayan bir başka toplum daha olduğunu sanmıyorum…

Bundan 10 yıl önce 1996’da “Damdaki Mizahçı” dizisinin ilk kitabı olan “Aptal Bile Değiliz” yayınlanmıştı... Bulut Yayınları’ndan yayınlanan bu dizinin ikinci kitabı tam 10 yıl sonra çıkmış oluyor. 26. yılı geride bıraktığım yazarlık yaşamımdaki 31. kitabım bu… İçinde yaşadığımız, daha doğrusu içine düştüğümüz, düşürüldüğümüz şu akla ziyan günlerde, bizi biraz olsun kendimize getirmeye, sarsmaya, silkelemeye çalışan kara mizah yükünü ve dam üstü demini fazlasıyla almış, katkısız-şekersiz, tamamı organik bir mizah ürünü olan yazılardan oluşan bu 208 sayfalık kitap 5 Kasım Pazar akşamına dek sürecek olan 25. İstanbul Tüyap Kitap Fuar’ında Bulut Yayınları standında sizleri bekliyor olacak...

TÜYAP’TAKİ İMZA GÜNÜM:

28 Ekim Cumartesi günü (eğer kitap yetişirse) saat: 15.00-17.00 arasında, yeni kitabımı fuarda imzalayacağım. Ancak yetişmeyeceğini tahmin ediyorum, daha garanti olan imza günüm; ise; 4 Kasım Cumartesi günü gerçekleşecek... 4 Kasım Cumartesi günü, saat:14.00-18.00 arasında, 3. Salon 501-A nolu standda bulunan BULUT YAYINLARI standında yeni kitabım “TÜRK’ÜN TÜRK’TEN BAŞKA DÜŞMANI YOKTUR”u ve diğer kitaplarımı imzalayacağım…

TÜYAP’TAKİ SÖYLEŞİLERİM:

2 Kasım Perşembe günü, saat 16.30-17.30 arasında Tüyap Kitap Fuarındaki Heybeliada Salonunda, Bu Yayınevi’nin düzenlediği “Çocuk Edebiyatında Mizah” başlıklı söyleşide bendeniz Cihan Demirci, Savaş Ünlü ve Nur İçözü ile birlikte olacağım…

3 Kasım Cuma günü ise; Tüyap Çocuk Kulübü etkinliklerinde olacağım. Tudem’in 15.15-16.15 arasında düzenlediği “Çocuklarla Söyleşi”nin konuğu; bendeniz, Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci..

Anlayacağınız 28 Ekim, 2-3-4 Kasım tarihlerinde toplam 4 gün imza günleri ve söyleşilerle Kitap Fuarının yollarındayım bu yılda… 25. YIL BU FUARA EMEK VEREN HERKESE VE TÜM GERÇEK OKURLARA KUTLU OLSUN!..

Tüyap'ta son 17 yılda pek çok söyleşide yer aldım. İşte bunlardan bir anı... Ana Teması; "Karikatür ve Gülmece Edebiyatı"na ayrılan 2001 yılı benim için en yoğun fuar olmuştu. İşte o fuardaki söyleşilerden birinde; soldan sağa; Umur Bugay, bendeniz, Aykut Oray ve Yalçın Pekşen...

TÜYAP KİTAP FUARI 25 YAŞINDA… “DAMDAKİ MİZAHÇI” CİHAN DEMİRCİ BU FUARA 17. KEZ KATILIYOR!

Sevgili “Damdaki Mizahçı” blog dostları, Tüyap İstanbul Kitap Fuarı, 1982 yılında o zamanki adıyla Etap Marmara olan Taksim meydanındaki o ünlü otelin alt katında küçücük bir fuar olarak yola çıkmıştı. İlk 5 yıl orada geçtikten sonra 1987'de Tepebaşındaki yerine taşında Tüyap. 14 yıl da orada sürdü ve derken son 6 yıldır şimdiki Beylikdüzündeki yerinde... 1982’lerden 1990’lara dek bir okur olarak ziyaret ettiğim, ülkemizin bu en önemli kitap fuarına 1990 yılından beri düzenli bir şekilde “yazar” kimliğimle katılıyorum. 2006’daki 25. yıl fuarı bu anlamda benim 17. fuarım oluyor. 17 yıl içinde ne anılar yaşamadık ki bu fuarda. Doğrusu Tepebaşındaki günler bir başkaydı. Özellikle söyleşiler açısından Tepebaşı harika geçiyordu. Oradaki genç kitle, Beylikdüzündeki o geniş, o modern fuar alanına taşınamadı ne yazık ki. Tüyap, 25. yılın anısına “Bir Yolculuk Öyküsü” adıyla Tüyap’ın 25 yıllık yolculuğunu anlatan bir kitabı da fuarda çıkarmış olacak. Ben de bu kitaba katkı sağlayan yazarlardan biriyim. 1990 yılında katıldığım ilk imza gününün trajikomik halini anlatmıştım o kitap için yazdığım yazıda, hatta bu blogta da yayınlamıştım… Fuarın ilk 11 yılındaki yöneticisi Demirtaş Ceyhun’a ve 1993’ten beri, son 14 yıldaki yöneticisi Deniz Kavukçuoğlu’na özellikle teşekkür etmek gerekiyor. Fuarın yıllardır eli-ayağı, her şeyi olan sevgili Sunay Girgin'e de tabii ki... Şahsen bir yazar-çizer olarak ben bu fuarla büyüdüm, bu fuarla serpildim diyebilirim. Üstelik geçen yıl da bendeniz yazarlıkta 25 yılı geride bıraktım. Benim yazarlığımdan sadece 1 yaş küçük olan Tüyap, meslekte yaşdaşım olması açısından da ayrı bir önem taşıyor benim için...

Hiç yorum yok: