08 Mart 2007

DAMDAKİ MİZAHÇINIZ
CİHAN DEMİRCİ'DEN
KARİKATÜR BLOGU:

"Buraya Çiziyorum"

Damdaki Mizahçınız Cihan Demirci, bloglarının sayısını artırıyor... Bloglar giderek sitelere dönüşüyor!.. Özellikle söyleşi ve imza günü için çağrıldığım okullardan gelen taleple yeni bir karikatür blogu daha açtım... Sadece karikatürlerden oluşan "BURAYA ÇİZİYORUM" adlı bu bloga isterseniz "LİNKLER" bölümünden de girebilirsiniz. Hemen tıklamak isteyenler için adres şöyle:
Bugün 8 Mart, emekçi kadınların günü... Söylenmesi gereken şu ki; özellikle bu coğrafyada çok çileler çekip, fazlasıyla sömürülen kadın, erkeği her alanda tarihe gömmek üzere!.. "DAMDAKİ MİZAHÇI" dam üstünden der ki; 21. yüzyıl dediğiniz, kadınlarla, 3. cinsin mücadelesinin yüzyılı olacak!.. (Erkekler için işin acı gerçeği!)
------------------------------------------------------------------

HÜSEYİN RAHMİ'Yİ
ANARKEN...

8 Mart, aynı zamanda, benim yazarlığımda özel bir yeri olan mizah ustası Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın da, 63. ölüm yıldönümü. (1864-1944) Özellikle 70'lerdeki ilkokul ve ortaokul yıllarımda bütün kitaplarını ardı ardına okuduğum Hüseyin Rahmi, mizahı sevmemde büyük pay sahibi olmuştu. Mizah edebiyatımız için önemli bir kilometre taşıdır. Cumhuriyet dönemi Türk mizah edebiyatı onunla başlar... Onunla aynı semtlerde büyüdüm, hatta yıllar sonra aynı ilkokuldan çıktığımızı öğrenip onu daha da sevdim... Bir özelliği de hayatı hep kadınlarla dolu kalabalık evlerde geçmişti ama 8 Mart'larda onu anımsayan pek çıkmıyor ne yazık ki... Onu pek çek kez edebiyat dergilerine yazdığım yazılarla andım bugüne ek. Geçen yıl da bu blogun başlangıç dönemlerinde özel bir yazıyı koymuştum. Okumak isteyenler, "BLOG ARŞİVİ"ne girip oradan en alttaki "Mart" ayını tıklayıp yazıyı bulabilir ya da aşağıdaki adrese de tıklayabilir:

http://damdakimizahci.blogspot.com/2006_03_01_archive.html

Hiç yorum yok: